søndag 25. mai 2008

Aa eg veit meg eit land



I gaar kveld sto jeg forrest paa dekk aa sang min hyllest til dette vakre landskapet, (jeg var alene!) Da saa jeg rett mot Torghatten og de syv sostre. Det var vakkert!

Vi la oss ikke for en stund etter Bronnoysund, men i morges braavaaknet vi, frisk og opplagt. Hele dagen hadde vi vakre Helgeland aa vile oynene paa. Naa er vi i Bodo, klar til avgang. Det er ikke saa bra vaer lenger, men det gjor da ingenting, landskapet endrer seg hele tiden og det blir aldri kjedelig.

Dessuten blir vi saa godt ivaretatt her ombord, maten er god, vi spiser fisk hver eneste dag, jentene (det er bare jenter som jobber i servicen) en raske og blide, samtidig! Og chifen er en gammel klassekamerat saa da vet vi at maskinen blir ivaretatt ogsaa.

Naa skal vi over Vestfjorden, men det blir sikkert ikke verre enn Hustadvika og Folla, bare koselig med litt gynging.

Ingen kommentarer: