tirsdag 21. juni 2011

Det e et æventyr

I dag har jeg virkelig gjennopplevd turen i mai 2008 med Hurtigruta, til og med været ble likt. Og aldri har vel pappa sitt yndlingsutrykk passet bedre, dette e et æventyr.

Det er mange av kollegaene som hadde stor forståelse for at jeg var veldig ivrig på nett TV i dag og noen som overhodet ikke forstår at det er noe å sitte å se på. Noen sammenligner det til og med med å sitte å se maling tørke. 

Jeg er veldig glad for at jeg har evnen til å la meg rive med og glede meg med alle de som møter opp på kaia og synes dette er stort. Og hjemme i stua gjennopplever vi turen fra 2008 og storkoser oss sammen med ganske mange andre og det føles godt. Gjennom facebook kommuniseres det også hele tiden og det er faktisk også artig, både på NRK sin lenke og på egen.

Har funnet frem litt flere bilder fra Honningsvåg som jeg gjerne vil dele med dere:

Her i Turngata 9 hadde jeg mitt første hjem



Porsangergata 14, mitt andre hjem
Golvet i kinofoyer'n
Golvet er helt spesielt, jeg behøver bare å tenke på det så kjenner jeg lukta, det var nok ikke golvet som lukta så godt det var nok heller veggpanelet og dørene, men det er golvet som gir assosiasjonene.



Honningsvåg har verdens nordligste mikrobryggeri. Det første ølet de brygget het Sorry Mack, men nå er det erstattet med Ole Anton Pils, oppkalt etter bestefaren til han som brygger. Ole Anton var som det står en ækte Honningsvåging, for det første var han en av tretten sønner til Mor Norge (kåret av et ukeblad på 1960-tallet), for det andre drev han sportsforretning og hadde tippinga i "alle" år, så alle kjente han Ole. Tror jaggu han gikk Nordkappmarsjen også i "alle" år til han var opp i 80-åra.


Ølbryggeri er nok noe nytt, men det er da fremdeles mye gammelt også i byen


Ettersom vi begge har vært på Nordkapp ble vi nede i Honningsvåg, var i Menesfjæra og gikk i barndommens gater, besøkte kirkegården og smakte på Ole Anton ølet. Før vi gikk ombord igjen tok gemalen dette bildet av en noe skuffet Honningsvåging, regnet og vinden ødela litt av opplevelsen. Derfor var det godt å se alt igjen på TV i dag, fikk riktignok ikke se når den gikk så jeg fikk ikke sett Menesfjæra, skal ta det på NettTV når det har roa seg litt.

Ingen kommentarer: