mandag 23. juni 2008

St. Hans aften

St. Hansaften er akkurat som 17. mai; ikke det samme etter at ungene har forlatt rede. De siste årene vi hadde unger hjemme dro vi til Fetsund lenser for å få litt St. Hans stemning. Der var det musikk, muligheter for å kjøpe grillmat, bål ute på elva, og masse mygg selvfølgelig.

I min barndom var det tradisjon for å samles på Nordmannset, det er der flyplassen i Honningsvåg er i dag. Og etter at vi kom til Tromsø pleide vi å dra på skogstur. Uansett var det aller viktigste å ha brusflaske hvor det var laget hull i korka!

På bildet er jeg og to av mine fire brødre, de to siste ble født seinere samme året.

3 kommentarer:

Laila N. Christiansen sa...

Hei Greta!
Vet du om det kommer mer av Drømmen om Amerika? Jeg har lest den første (selvsagt) - og venter på mer!

Laila

Greta sa...

Hei Laila.
Det står på baksida av boka at det er første bind i en serie ja. Denne kom i 2006 så ting tar tid også for forfattere :-)

Heidi sa...

Hei Greta!
Marianne gjorde meg oppmerksom på at du hadde blogg i dag. Hun glemte å gi meg lenke til bloggen, men det var jo bare å søke på "Gretas blogg" og så fant jeg den! Håper alt står bra til med deg og dine! :o)

Heidi