fredag 20. mars 2009

Vårjevndøgn


Denne uka var vi på temamøte i Humanistenes hus igjen, denne gangen handlet det om hijab eller ikke hijab. Først og fremt brukt sammen med politiuniform, men som dere kan tenke dere utartet diskusjonen seg til å gjelde mye mer. Vi ble så lei tilslutt at vi gikk.

Da fant jeg ikke kåpa mi og vi måtte ta drosje hjem. I går kom den til rette igjen og damen i Nittedal var veldig lei seg og vil til og med betale drosja. Vel jeg vet fremdeles ikke hva jeg mener om hijab-bruken, men jeg blir ikke mer provosert av dem enn jeg blir av de blonde, tuperte høysåtene som ser ut til å være så populær i enkelte kretser. På den annen side vil vel ikke de søke seg til politiet heller :-)
Og nå kommer våren, i dag er det vårjevndøgn, dvs at dag og natt er like lang og neste søndag stiller vi klokka en time frem og før vi vet ordet av det er det sommer.

I dag skal vi ha familiefredagspils på Politiker'n og det er etterhvert blitt en tradisjon, tror vi begynte med det i 2001 da jeg begynte på høyskolen. Siden har vi møttes 3-4 ganger i året og stemningen og støynivået bruker å bli høyt når så mange hysværer møtes, men nå er i alle fall nabovarslet sendt ut.

Ha en fin vår alle sammen.

-

Ingen kommentarer: