mandag 29. november 2010

Jul i Lillestrøm


Ut på torvet synger det et kor; Skjetten Dur & Moll

Lillestrøm kan smykke seg med verdens fineste julegate og i går ble den tent for 54. gang. Vet ikke hvor mange vi har fått med oss, men det har blitt noen.

Og det er ikke så mange årene siden pynten kom i plast, før det var det gutta på E-verket som flettet kransene  av ekte granbar. Et tips for å få et skikkelig overblikk er å kjøre ned fra Skedsmokorset på kveldstid, da ser man Julegata i all sin prakt.

En gang i tiden var jeg med i koret også, nå tror jeg det var en 5-6 stykker igjen av den gamle gjengen, men sangene er de samme. Veldig hyggelig at de synger "Jul i Lillestrøm", den sangen ble laget av kormedlemmer til en juleforestilling på 90-tallet og gir meg mange gode minner hver gang jeg hører den.

Ser du lysene skinner,
hør på lyder som minner,
ja nå er den her ,den tid vi har kjær
vi synger julen inn i Lillestrøm.

3 kommentarer:

Marianne sa...

Hyggelig at du tar deg en tur til LIllestrøm på åpningen av julegata da, det er ganske mange år siden jeg var der;o)

fruentimmeret sa...

Lillestrøm er en veldig koselig by. Synes kanskje LSK-gutta burde tatt på seg nisseluer og sunget med ;)

Ha en trivelig uke.


PS Interessant og fin blogg du har. Fant deg hos Heidis øyeblikk.

Greta sa...

@Marianne; savner jo byen litt da vet du.
@Gateglimt; takk for pene ord, Heidi og jeg gikk på høyskolen sammen. Jeg er veldig glad i Lillestrøm, men ikke i LSK og dessverre er det stygge veggmaleriet fremdeles på plass.