tirsdag 15. februar 2011

Med NTL til Rockheim


 Når man er medlem i NTL kan man  få være med på kurs, denne gangen kun for oss som hører til gruppen nasjonale bibliotek. I dag har vi lært masse om NTL og hva vi har av fordeler med å være organisert i akkurat NTL. 

Det er veldig morsomt med entusiastiske folk som virkelig tror på det de jobber med og vi lærte masse nytt og mer blir det i morgen. Men vi skal huske på at den viktigste fordelen vi har er at vi jobber i en bedrift med tariffavtale, høres kanskje kjedelig ut, men sånn er det med den saken.

Senere på dagen fikk vi et kjempeinnlegg om New Public Managment, kjedelig sier du? Nei det var alt annet enn kjedelig. Hun kunne virkelig legge frem saken så vi forsto det, hun jobber i en organisasjon som jeg må innrømme at jeg aldri har hørt om før, For Velferdsstaten heter den og vi kommer nok til å høre mer om den i mai for da skal de ha en stor konferanse om temaet med motto: Ta tjenestene tilbake!

Og etter så mye alvor måtte vi selvfølgelig ha litt kulturelt også og ettersom jobben vår har levert stoff til et nytt museum her i byen så måtte vi jo dit. Og med  Rockheim  har Trondheim virkelig fått en ny severdighet.Vi ble tatt i mot av guider som fulgte oss rundt i flere timer og enda var det mer å se og høre, hit må vi nok tilbake igjen.

 På kassen er det lys om kvelden og natta, litt av et landemerke.



Museet ligger i et gammelt mellageret og jeg har sagt det før, men kan godt si det igjen, jeg er meget begeistret for museum som lar gammel bygning bli en del av nytt museum.

1 kommentar:

fruentimmeret sa...

Jeg har bare hørt om Rockheim, men aldri sett det, så dette var gøy.

Trondheim er en flott by som jeg garantert skal ta en nærmere titt på MED kamera :)