søndag 13. februar 2011

Morsdag

I gamle dager fikk vi lage morsdag- og farsdagskort på skolen. Etter hvert som det ble flere og flere som skilte lag og man ikke hadde far hjemme på daglig basis måtte man slutte med å lage farsdagskort, og da kunne man jo heller ikke lage til mor for det ville jo blitt urettferdig.

Her er et jeg laget i 1963:





















Da jeg selv fikk barn ville jeg ikke videreføre tradisjonen med morsdag og gemalen brydde seg ikke om farsdag heller, enige der også.

Men når det er sagt; at ungene vil huske sånne dager og sender en gratulasjon er jo hyggelig. Men at det er handelstanden og media som skal være pådriver for å holde en sånn tradisjon i livet det synes jeg ikke er greit.

Jeg var i alle år nødt til å huske morsdagen ellers så ble det kritikk å få. I år har jeg ingen å sende hilsen til og nå synes jeg det er trist.

Det var ekstra hyggelig å finne disse kortene i min mors gjemmer, det beviser jo at hun faktisk synes mordagen var viktig, så gratulerer med dagen alle mødre.