lørdag 21. april 2012

Rosens navn


Jeg har valgt å ikke følge med og mene noe om rettssaken. Jeg må bare beklage til de av mine kollegaer som har prøvd å diskutere saken med meg, jeg vil ikke.
Men jeg vet jo også at det er viktig å følge med og jeg må jo få med meg hva barnemorderen sier og hva han mener er grunnen til at han kunne gjøre det han gjorde; så jeg leser kommentarstoff. Og vi har mange gode kommentatorer å ta av; fra de jeg vanligvis leser i Dagsavisen, via Christine Koht i A-magasinet og til Christopher Schau i Morgenbladet. Og idag fant jeg enda en; Shabana Rehman. Alle får sagt det som sies skal og jeg kommer til å fortsette å lese dem.


I mellomtiden benyttet vi anledningen til å legge en rose ved Tinghuset så de berørte kan se at vi bryr oss om dem når de kommer igjen på mandag til uke nr. to.



"Det er ingen som står foran tinghuset og skriker. Ingen som vifter med plakater og krever hevn. Ingen demonstranter som vil se ham henrettet, eller har behov for å vise sin avsky." (sitat: Christine Koht)

Nei, foran tinghuset er det bare utrolig stille og en respektfull høytidsstemning.

Ingen kommentarer: