søndag 10. mai 2009

Sofienberg

Inspirert av Anders Hegers spalte i lørdagens Dagsavis la vi søndagsturen til Sofienbergparken. Hegers poeng var at parken skal overlates til profitten en hel uke i juni, når den ellers fungerer bra som en brukerstyrt park. Vårt lille inntrykk er lik Hegers; her hersker fred og ro og det behøves ikke noe mer.

Vår videre vandring gikk via Københavngata hvor mitt første stopp i Oslo var engang for over tredve år siden. Her bodde min kusine som var villig til å ta meg inn i påvente av egen hybel. Heldigvis for oss begge gikk det ikke lang tid før jeg fikk noe for meg selv.


Så ble vi overrasket av regnvær og havnet på en pub som viste en meget interessant fotballkamp på storskjerm, ikke bortkastet ettermiddag det!

Da vi deretter kom ned til vår yndlingsrestaurant på Grønland var det veldig lett å ta middagen der, deilig ørret var det på menyen på Lompa. Og her ser dere hvordan de reagerer når kundene vil dele opp regninga: de finner frem kalkulatoren og hjelper til:



På hjemveien fikk vi oss en is og deretter en liten time på verandaen i solskinnet, så var vi enig om at det hadde vært en fin helg.

1 kommentar:

Laila N. Christiansen sa...

Lompa.... har faktisk ikke vært innom der etter at de nyåpnet, "bodde" på Lompa i Hine Hårde når jeg bodde i Grønlandsleiret hos gode gamle Baker Martin Nordby! :-)