lørdag 7. august 2010

Leonard we love you!

 bildet lånt fra programmet, betalte 150 kroner for det så jeg synes jeg har lov


I går hadde vi sammen med tusener på tusener andre en nær livet opplevelse. Leonard Cohen med band i Oslo Spektrum. Lyden var perfekt, stemninga var perfekt og han sang til og med tre nye sanger, plata kommer 14. september, gjett om det er noen som glær sæ?

Mannen blir 76 år i september og er ute på verdensturne som skal vare resten av året, det står respekt av det. Tror han fikk mye energi fra oss i går, han ble jo bare bedre og bedre utover kvelden og han holdt på nesten fire timer. Både han og bandet gir alt og selv om vi kjenner alle sangene er det stadig nye vendinger, nye solopartier for bandet og kordamene, som nå også turner på scenen. Leonard er raus med komplimenter til sine medarbeidere alt fra The Timekeeper (trommisen) til riggerne og sjåførene. Og han er raus med komplimenter til oss som hører på, de som satt øverst på Spektrum fikk spesiell honør for å ha klatrert så høyt.

Her er en Anmeldelse som på en fin måte oppsummerer konserten.

På billetten står det at det er forbudt å filme og ta lydopptak og jeg er jo et lovlydig menneske så jeg hadde ikke med kamera, men det var det mange andre som hadde, en stund lyste de opp hele salen. Jeg legger med  lenke til bloggen for turneen der er det mange fine bilder.

Så får vi bare håpe at han får levedager og kommer tilbake til oss, om ikke så har vi plater og DVDer i bøtter og spann så vi har han med oss bestandig.

His our man.
-

1 kommentar:

hedda sa...

Det var en utrolig fin konsert ja!

http://www.espressivo.me