onsdag 8. oktober 2008

Salgsprosessen, så langt

Første uka var det én på visning mandag, ingen på tirsdag. Ja, ja det var jo samme dagen som media eksploderte i finanskrisen som faktisk har vært på gang i tre år. Vi satte ned prisen 70 tusen og håpet på mere besøk uka etter. Det kom faktisk to stykker mandagen, men tirsdag var det tomt igjen, stakkars Eystein megler som er helt alene hjemme. Og hver eneste dag våkner vi til nyhetene som forteller om krise, krise, krise!

Uke tre hadde vi begrenset visninga til kun mandag, det hjalp jo veldig, kom ingen første uka og ingen denne uka. Nå har vi satt prisen ned med ytterligere 90 tusen og ny annonse i Boligbladet som kommer ut her i Lillestrøm hver mandag. Vi har hele tiden hatt annonse på finn.no og den har ligget øverst eller som nummer to hele tiden.

I nabolaget er det to andre leiligheter til salgs som kan sammenlignes med vår, vår er noen få kvadrat mer, men nå ser vi at den ene har samme pris som vår. Vi snakket med en nabo her i forgårs og de skal også selge nå og kvier seg veldig med tanke på at de bare får igjen det samme som de ga for den i 2004.

Så er det alle som spør om vi ikke bare kan leie ut istedenfor, jeg vet det er godt ment, men vi har ikke lyst å administrere det og vi vil være nødt til å ta mer husleie enn vi tror noen er villig til å betale.

Nå setter vi vår lit til at media begynner å fokusere litt mer på rentenedsettelse og at statsbudsjettet er positivt for de fleste av oss.

Her er et par bilder fra vår nye leilighet, gardinene er på plass og gemalen har malt soverommet og en stuevegg.


Foran vinduet til venstre skal spisebordet vårt stå. Det er i masivt eik laget etter mål i Bergen i 1912 og vi har arvet det etter Øysteins mormor.



Fargen er lys Toscana og det ble kjempefint. Senga skal leveres neste tirsdag og vi får håpe at Skeidar er mer til å stole på enn Expert. De skulle levere kjøleskap i går, Øystein var på plass kl. fire og forventet at de skulle komme en gang før ti. Men det kom ingen og forklaringa de ga i dag var at de hadde glemt å bestille kjøring! Da hjalp det ikke at det sto på vår kvittering. Var det Expert de sa de var? Men det skal de ha; Elkjøp er ikke bedre, vi har opplevd akkurat det samme der.

-

Ingen kommentarer: