Som dere sikkert husker var vi ikke helt fornøyd med oppholdet på Thassos, vi sendte klage den 10. september og fikk svar 2. desember! Vi hadde foreslått en kompensasjon på 1/3 av kjøpesummen (= 6.000 kr) ettersom vi hadde fått forkortet oppholdet på hotellet med 1/3 av tiden pga musikkstøy fra to kilder.
Her er svaret fra Apollo, hvor de overhode ikke går inn på klagen, interessant i seg selv:
"Vi takker for brev mottatt 10. september 2008, og vil innledningsvis beklage at dere ikke var helt fornøyd med reisen, samt at det har tatt lang tid å besvare henvendelsen. Først vil vi spesielt gi uttrykk for at vi som turoperatør er helt avhengig av en konstruktiv tilbakemelding for til enhver tid å kunne tilby et mest mulig kvalitativt og kundevennlig produkt.
Vi har gått igjennom de forskjellige punktene i reklamasjonen, og ser at ikke alle forhold ved reisen var tilfredsstillende. Dette synes vi er meget beklagelig. Etter en helhetsvurdering, finner vi det riktig å gi en kompensasjon for forholdene med kr. 2600,-. (pluss noen praktiske ting i forbindelse med pengeoverføring.)
Det er alltid beklagelig når enkelte forhold ved oppholdet setter en demper på den totale feriopplevelsen. Vi håper allikevel at dere sitter igjen med noen fine minner fra ferien, og at vi kan ha gleden av å se dere igjen ved en senere anledning."
Nei, Apollo dere kommer nok ikke til å se oss igjen. Og det er ikke deres fortjeneste om vi sitter igjen med fine minner, det tilegner vi de menneskene vi møtte, både grekerne og gjestearbeiderne fra Bulgaria. Og så får vi håpe at de som bestemmer seg for å bo på Tarsanas Studios til neste år blir advart både mot musikkterror og nærhet til veien og at det er mer enn 800 meter til sentrum. Vi skal følge med i katalogen!
-
2 kommentarer:
Hvis det er en ting jeg kan skrive under på, så er det at man skal ta apollos beskrivelser med et par kopper salt..
Vi reiste med apollo til et nytt reisemål i fjor sommer. Vi bestilte tydeligvis for tidlig, og gikk utfra at det de hadde beskrevet om stedet var riktig på det tidspunktet. Så plutselig, noen uker før vi skulle dra, så ser vi at beskrivelsen om stedet er endret. Ikke er det minibank på stedet og ikke er det lokalbussforbindelse ut fra den lille landsbyen. Så vi endte opp med å betale masse for å leie bil slik at vi kunne ta oss litt vekk fra stedet (hadde ca 200 innbyggere eller noe) for å kunne ta ut penger osv. Flaks at vi oppdaget det før vi dro. Det hele endte med en koselig opplevelse, men det var jo fordi vi var forberedt og sjekket apollosiden noen uker i forveien. Vi hadde ikke valgt det stedet om vi hadde visst det vi vet nå, selv om det var hyggelig.
Året før var hotellet vi skulle ha overbooket, så vi måtte på nytt hotell da vi ankom reisemålet. Ikke særlig ok etter x-antall timer på fly, ventetid på en havn og båt. For apollo visste at dette hotellet pleide å overbooke! Vi fikk endel kompensasjon for dette, og apollo har fjernet dette hotellet nå. For det hotellet vi måtte bo på hadde ikke engang gangavstand verken til by eller strand- det var midt i ødemarken.
Men men. Grunnen til at vi stadig havner på apollo er jo at de har masse reisemål i Hellas, som vi har lagt vår elsk på. Og det har kanskje dere og?
Det stemmer det Hege at vi er hekta på Hellas. Og vi kommer til å reise tilbake igjen, men ikke med Apollo.
Vi har den erfaringa med katalogbeskrivelsen at de overdriver advarslene mot trafikkstøy og barstøy osv, så vi ble jo dobbelt overrasket. Nei det blir nok Ag. Fotini på Chios neste år, der er det en bar og tre tavernaer så bare de ikke har fått disco på stranda så skal nok det blir bra.
Legg inn en kommentar