mandag 1. desember 2008

Mer om navn

Ble egentlig ikke noe mer av det med fornavnene til alle Hysværene. Fant ikke noe lurt å si og gjøre med dem. 11 bokstaver i alfabetet er representert, 6 E-er og 5 K-er, 3 G-er og 3 T-er, 2 H-er og så er det en av hver av de andre.
I pappa sin gren er det blitt en tradisjon å ha E-er, min nevø er nummer seks i rett linje som har E navn. Jeg ser at min onkel som er nærmest pappa i alder har startet en linje på T, men den tredje i den linja har ikke fulgt opp ennå, tror jeg må nevne det for han. Han er forresten den eneste som har brukt direkte oppkalling for hans datter heter det samme som min farmor (og hennes tippoldemor). Ellers er det litt oppkalling med mellomnavn og bokstavlikheter o.l. En fin blanding med helt egne navn er det blitt, og det er jo helt ok.
-

Ingen kommentarer: