fredag 3. april 2009

Ting å være opptatt av

Det er en del ting som skjer akkurat nå, tror det er mange som skal rydde opp i ting før påske.

I går fikk vi nyheten om at tidligere og nåværende kollegaer har fått prisen for "Edvard Grieg. Thematisch-bibliographisches Werkverzeichnis" (Frankfurt: C. F. Peters, 2008) som hvert år deles ut av den tyske musikkforleggerforeningen under musikkmessen i Frankfurt. Prisvinnere er tidligere amanuensis ved MIC Norsk musikksamling Kirsti Grinde og forskningsbibliotekar Øyvind Norheim.

Så var det åpning av utstillingen Årets vakreste bøker og vi kan gratulere denne boka med seieren:

Bøkene er utstilt i Nasjonalbiblioteket til 24. april.

Så dukket denne veldig nyttige lenka opp i eposten: http://www.kjemi.uio.no/publikum/popularkjemi/egg/


Nordisk Råds litteraturpris for 2009 er også annonsert i dag, og det ble Per Petterson for boka Jeg forbanner tidens elv. Jeg har ikke lest den ennå, men pålitelige kilder sier at SÅ god var den ikke.

Det står også i aftenposten.no at Tyrkia ikke vil ha Fogh Rasmussen, vel da er vi flere.

Så var det værutsiktene da, ser veldig bra ut dette, men fra torsdag skal det visst bli litt kjøligere og noe regn. Vel vi fortviler ikke, det gjelder bare å finne rette smørninga.


Jeg skulle gjort det for flere uker siden, men det har ikke passet før nå; jeg abonnerer på nyhetsbrev fra Kulturminneåret 2009 og anbefaler alle å gjøre det samme. Denne uka er det Romanimusikken som er i fokus. Dette med kulturminner kommer jeg tilbake til etter påske.

-

Ingen kommentarer: