tirsdag 29. september 2009

Hemsedal

I mange år nå har vi hørt om hvor fint det er i Hemsedal . Først var det min svigerinne som sammen med sin familie har hatt en årlig tradisjon for å feriere i dalen, da min bror kom inn i den familien ble han også "frelst". Så var det at vår datter kom inn i en familie som har hatt hytte der i over førti år og vi har hørt så mye om stedet og sett fine bilder, og naturlig nok håpet vi på at det skulle blir vår tur også. Og nå har vi vært der og det blir ikke siste gangen, det var jo til og med morsomt å gå tur i fjellet igjen.

Når man våkner til en sånn utsikt, temperaturen ligger rundt 10 + og det ikke regner kan det nesten ikke bli bedre.


I motsetning til andre familiemedlemmer hadde ikke jeg noe ønske om å bestige Skogshorn, men den så jo flott ut, så kanskje en annen gang.


Både lørdag og søndag var vi ute på tur, ganske bra terreng både for ødelagte knær og akilles-sener. Man må gå litt oppover før man kan gå innover vidda, men det er jo bare godt å gå seg litt varm, og for noen farger!





Litt blåste det jo høyt til fjells, så den nye jakka mi fikk prøvd seg og den besto prøven.

2 kommentarer:

Anja sa...

Det så jo riktig så hyggelig ut! ;) Jeg er forresten spent på å høre hva du synes om Mansfield Park. Jeg for min del er ikke en stor fan av Fanny Price...

Marianne sa...

Kjempefine bilder og et herlig område. Har også feriert i nærheten av Skogshorn men aldri vært på toppen. Men andre turer i området der har vært nydelige;o)