lørdag 18. september 2010

Bilfri E18 og bøker, bøker, bøker


Veldig rart å se E18 helt fri for biler, var vel i 1973 sist det skjedde. Men så var Dyvekesvei gjennom Gamlebyen desto fullere av biler. Får håpe alt går bra så Operatunellen kan åpne på mandag som planlagt.

Grunnen til byturen var Oslo Bokfestival og vi var ikke alene, men det ble ikke mer handling enn det vi hadde bestemt på forhånd, den nye utgaven av Oslo Byleksikon. Det vi har begynner å bli litt utdatert så det var fint at det kom et nytt. Nå skal det bli mange flere vel forberedet byturer.

Vi var en tur i Operaen for å høre på Carsten Jensen og Even og Anne Holt, vi fikk Radioselskapet på kjøpet og fikk demonstrert at vi ikke er målgruppen for deres nye TV-program. Det er noe med disse unge komikerne som vi ikke faller for, mangel på sans for å stoppe i tide tror jeg det er. Og så fikk vi se storsalen i Operaen en uke før planlagt. Det var veldig godt å sitte der så nå gleder vi oss enda mer til neste søndag når vi skal debutere på or'ntlig.

Skal nok etterhvert leste både Carsten Jensen og søskenparet Holt, men vi har lært oss å vente til mai måned før vi kjøper nye bøker. Synes det er grovt at en roman kan koste 350 kroner; tror heller jeg går på et bibliotek nært meg.




Beklager dårlig bilde, glemte kamera så disse er tatt med telefonen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oslo Byleksikon? Et godt tips. For tiden fungerer bloggen din som byleksikon for meg. Nyinnflyttet til sentrum. Takk! Følger dere på rusleturene. Dessuten; innholdet i bloggen din er generelt spennende, særlig slekt og litteratur - en inspirasjon. Plassert blant favorittene. Hilsen 'Kalymnos-Lisa'.

Greta sa...

Så hyggelig tilbakemelding. Gir meg lyst til å stå på.
Du minner meg på at jeg ikke ble ferdig med prosjekt Hellas i fjor! Takk skal du ha.

Laila N. Christiansen sa...

Greta, jeg har lest "Vi de Druknede" - som du vet... og jeg synes den var herlig! Dansk, småhumrende, skummel, og mye storm og sjø!

Greta sa...

Helt enig Laila. Nå er han her med en ny bok som heter UT og i den forteller han historier fra sine egne reiser rundt om i verden, møter med mennesker som har gjort en forskjell. Tror den også er veldig bra.