mandag 26. januar 2009

Harry-tur

Fordi jeg jobber hver fjerde lørdag har jeg en fridag i ny og ne og det er jo ikke bestandig det passer å reise til København på disse dagene. Så i dag nøyde vi oss med en dagstur til vårt naboland Sverige.
Her kan en lese om fenomentet Harry-Tur.

Kan ikke si at en har noen følelse av å være i utlandet, bare norske biler og når til og med betjeninga på butikkene snakker norsk så kan dere tenke dere selv. Vi fikk betale med NOK og fikk samme valuta tilbake i veksel.
Men det var en fin tur, skjelden å se at sneen ligger på jordene i Østfold. På et jorde gikk det fire rådyr og beitet så det ble jo en naturopplevelse også. Før i verden reiste vi nedover til Tune en gang i måneden ca for å besøke svigerforeldrene mine og jeg kan ikke huske å ha sett så mye sne der før. Fikk meg til å lengte etter våren gjorde det.
Ellers kunne vi konstaterer at det var mye arbeid på veiene nedover og det så ut som at de har fått finanspakker i Sverige også for der var det også mye byggevirksomhet. På hjemveien var det storkontroll i Tollen, men vi ble ikke vinket inn og det var jo nesten litt skuffende :-)
Resten av uka blir hektisk med kontraktskriving og mer bursdagsfeiring, besøk fra Tromsø og helgevakt så det var godt å starte med fridag.
-

1 kommentar:

TorillJ sa...

Det er vel ikke så mange svensker igjen i butikk og bespisning der borte. De er her alle sammen :)

Da er det vel utveksling at norsktalende jobber rett over grensa