søndag 28. september 2008

Oslo Maraton

Her er jeg snart ferdig med mitt første mil-løp, Bislett-mila i 1990. Målgangen var på Universitetsplassen og det ser ut som det er mye arbeid som pågår på Karl Johan.

Det ble det første av mange løp, også tre halvmaratoner, noe av det morsomste og mest slitsomme jeg noensinne har gjort.
Kom bare til å tenke på dette når det er så mye Grete Waits og Oslo maratonprat i media. Jeg hører også med til dem som kan takke Grete Waits for at jeg kom meg opp og ut, hun var en stor inspirasjonskilde.

Det var et veldig sosialt løpsmiljø på Romerike på 90-tallet, med Norgesløpet, Jentejoggen, Karusell både sommer og vinter og Runners hvor vi trente 2-3 ganger i uka. Vi minnes alt dette med stor glede, men nå er løpeskoene lagt på hylla til fordel for sykkelskoene, alt har sin tid.
-

Ingen kommentarer: