torsdag 17. mars 2011

Holmenkoll lørdag

Nå er jo vi flink til å være turist i egen by, men det er jo fint å få besøk og en unnskyldning for å dra opp i Holmenkollen. Denne lørdagen var det jo et fantastisk vær også og det var jo bonuspoeng.

Vi ble mektig imponert over anlegget og det var artig å se at det var i bruk selv om hverken Marit eller Petter var å se. Folk drev å gjorde i stand til barnas VM-søndag og det var et yrende liv, og så masse turister selvfølgelig. Og har man tromsøværinga med på trikken så kommer man i snakk med folk, artig innslag med alle som kom på med kjelke. Husker ikke hvilken stasjon det var, men da hadde de aket 1.535 meter fra Frognerseteren og var på tur opp for en ny tur i Korketrekkeren.

Vi tok en tur over sletta først, fant oss en fin plass på tribunen, heldigvis hadde vi solbriller for sola tok godt. Etter en liten hvil gikk vi videre rundt anlegget og opp mot hoppet.


Jeg hadde gledet meg til museet, men der var det ikke store forandringer, det eneste var at butikken var blitt større. Haakon sin jakke var på plass og ble behørlig fotografert. Jeg har vært litt borti den saken med broderiet så jeg synes den er litt min.

Etter en ca to minutters heistur på skrå, festlig opplevelse, var vi på toppen, og hvilken utsikt:




Jeg lar bildene fortelle resten og anbefaler en tur, vi var i hvert fall enige om at vi hadde hatt en fin tur.

1 kommentar:

Suun sa...

Hei Greta,
Ble litt nysgjerrig på bloggen din etter at du nevnte den i en e-post.
Vi var i Holnemkollen i fjor sammen med slekt fra England. Både de og vi ble ganske imponert over anlegget, selv om det ikke var helt ferdig da. I år var vi der for å se på herrestafetten. Vi hadde en flott dag.
Synes du tar fine bilder og har bra kommentarer, du må da ikke slutte med denne hobbyen.
Klem