torsdag 30. april 2009

Våren kommer nå


Jeg hører på Nitimen om torsdagene fordi jeg går
seinere på jobb. I dag priset de våren med Stein Ove Berg sin sang: Kommer nå.
Det er jo en nydelig vise og Stein Oves stemme er full av vårstemning.

Samtidig som jeg hørte sangen måtte jeg tenke på at han døde så alt for tidlig og hadde et tøft liv, men samtidig sier han jo i tekstene sine at han har valgt det selv.
Han var avhengig av samspillet med publikum, så avhengig at han lot det gå ut over familien og sin egen helse.

Selv er jeg så heldig at jeg fikk oppleve han "live" og på nært hold. Han hadde åpningen av AUFs landsmøte i 1975 og der var jeg.
Og han ga virkelig av seg selv og at vi var store fans av han kommer vel ikke som noen bombe. Han skrev også noen sanger som fremdeles synges i rørsla. Men i dag nøyer jeg meg med Kommer nå, våren kommer nå....





Ingen kommentarer: