lørdag 10. oktober 2009

Made in Corea

Temmelig nøyaktig ett år etter at vi flyttet fra kulturmetropolen; Lillestrøm, var vi i går kveld tilbake, og det var ikke hvem som helst som fikk oss dit;

Dette er riktignok en gammel plakat, men den får duge, jeg låner den fra hjemmesida deres.

Jeg klipper videre fra hjemmesida :

"Made in Corea inviterer for tredje gang til “storkonsert” med et utvidet ensemble bestående av blåsere, strykere, perkusjon og vokal. Nok en gang har de samlet et stjernelag av lokale musikere for å presentere noen av Chick Corea’s større anlagte verker. Blant musikerne kan nevnes kjente lokale navn som Svein Greni, Tarjei Grimsby og Bjørn Asper. Vi har også med de to unge talentene Sindre Blostrupmoen Mølmen på trompet og Martin Myhre Olsen på saksofon samt den gamle ringreven Rune Nicolaysen, blant annet kjent fra Oslo Groove Company og Jens Wendelboe Big Crazy Energy Band, på saksofon. Vokalist for kvelden er Animal Alpha-vokalist Agnete Kjølsrud fra Skjetten.
Chick Corea selv er veldig interessert i hva Made in Corea foretar seg og har sågar skrevet en låt tilegnet bandet. Denne låta vil få sin urfremføring på konserten."
Jeg kan love at det er ingen overdrivelser i denne presentasjonen, heller tvert i mot. Spillegleden smitter over på oss publikumere, og nivået er veldig høyt både på det musikale og på fremførelsen. Vokalisten var en overraskelse, Agnete har sin egen stil og måte å synge på og det kledde bandet å ha henne med.
Og teatersalen i Kultursenteret var så og si full , på en fredagskveld med såpass "sær" musikk, jeg er storligen imponert!
Kom til å tenke på noe jeg blogget om etter et besøk i Oslo Konserthus hvor vi ikke så noen kjente, ikke engang noen å si hei til. Her ble 20 minutters pause litt knapp for det var så mange kjente å snakke med. Vi får nok ta turen nordover litt oftere tror jeg.
-

Ingen kommentarer: