søndag 20. desember 2009

Siste søndag i advent

Nå er det like før det er solsnu og de siste forberedelsene til den store høytiden gjøres, også i vårt hjem.




Denne lykta fikk jeg av min gode venninne Gunn for noen år siden. Med en såkalt gravlykt inni lyser den opp i vår mørketidsbelagte Lodal.






Så tenner vi fire lys i kveld og lar dem brenne ned.
For lengsel, glede, håp og fred.
Men mest av alt for fred på denne lille jord hvor menneskene bor.

Julekort blir det færre av, som mange andre har reflektert over de siste dagene. Men jeg greier fremdeles å fylle et bånd og i tillegg har jeg noen barnebilder som jeg er veldig glad for å få. Og alt jeg behøver for å få det er å strikke en lue eller et par lester!





Og her er halvparten av julebaksten i gang, andre halvpart ble gjort forrige uke og deler av den var med på julegavebytteselskap i dag.




Ingen kommentarer: